نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی اتاق های جنوب کشور در خرمشهر برگزار شد

با حضور جمعی از دبیران کل و مدیران واحد های روابط عمومی و بین الملل اتاق های بازرگانی شیراز، زاهدان، بندرعباس، بوشهر، خرم آباد، یاسوج، کرمان، اهواز، آبادان و خرمشهر؛ نشستی به منظور هم افزائی و هم اندیشی روابط عمومی و امور بین الملل اتاق های جنوب کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اروند رسانه به نقل از روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در این باره بیان نمود: پس از عقد تفاهم نامه همکاری اتاق های ده گانه جنوب کشور، لازم بود تا امور مربوط به اجرای کارشناسی این تفاهم نامه پایه ریزی شود.

سید مصطفی موسوی ادامه داد: در همین راستا و با ابتکار اتاق خرمشهر، نخستین نشست هماهنگی و هم اندیشی میان مدیران روابط عمومی و بین الملل این اتاق ها برگزار شد تا ضمن جمع آوری و احصاء نظرات، برنامه های مناسب و روند اجرای انها بررسی و به اجماع برسد.

ایشان همچنین گفت: نقش واحدهای روابط عمومی در توسعه اعضا، اطلاع رسانی ا و تاثیر گذاری بر سیاست ها و همچنین امور بین الملل در توسعه بازارهای بین المللی کشور، این دو واحد را به یکی از کلیدی ترین بخش های پارملنا های بخش خصوصی تبدیل کرده است.

رئیس اتاق خرمشهر تاکید کرد: موارد مورد نظر احصا شده و دبیرخانه مشترک اتاق های جنوب کشور منعکس خواهد شد تا در شورای رؤسای این اتاق ها مطرح خواهد شد تا در آینده ای نزدیک اقدامات لازم را انجام و ساختار دبیرخانه را تکمیل نماییم.

موسوی در پایان گفت: طبیعی است که این اقدام فرآیندی است که لازمه ی آن اجرای مورد در بازه زمانی مناسب است. این که در 3 تا 4 ماه آینده ساختار دبیر خانه اتاق های جنوب را تکمیل و تا پیش از پایان دوره دهم برنامه ها و اهداف را اجرائی نماییم از مهم ترین اهداف ما خواهد بود.

مدیر روابط عمومی اتاق خرمشهر نیز در این نشست ضمن اشاره به نقش کلیدی استان های جنوبی در اقتصاد کشور گفت: بیش از 35 درصد از تولید ناخالص داخلی در 10 استان جنوبی کشور انجام می گیرد. در کنار آن نیز قریب به 60 درصد از تجارت خارجی کشور از گمرکان این بخش از کشور در حال اجراست که این مهم در کنار مواردی چون تمرکز فعالیت های حوزه انرژی، صنایع بینیادی و تولید محصولات کشاورزی، اهمیت فعالیت های اقتصادی این استان ها را بیش از پیش نمایان می کند.

کمال هلالی مطلق ضمن اشاره به محرومیت برخی از مناطق جنوبی کشور، ادامه داد: لازمه ی بهره بردن از ظرفیت های اقتصادی عظیم موجود، تعامل و هم افزایی فعالیت های بخش های مختلف اقتصادی از جمله اتاق های بازرگانی است.

وی افزود: در همین راستا پیشنهاداتی چون هم پوشانی ارتباطات و اطلاعات، معرفی متقابل ظرفیت های اقتصادی، ایجاد هویت و برند اتاق های جنوبی، ترویج گردشگری، ایجاد رویدادهای مشترک و تخصصی و بهره بردن از ظرفیت های رسانه ای و اطلاع رسانی در استان های مختلف از سوی اتاق خرمشهر مطرح شد.

مدیر روابط عمومی اتاق خرمشهر همچنین گفت: اجرای جشنوراه هایی چون معرفی روابط عمومی های برتر جنوب کشور، می تواند بهترین شیوه ها، روندهای نوظهور و استراتژ ی های آینده را مورد بحث قرار داده و می تواند به عنوان یک رویداد شاخص برا ی ارتقای نمایه منطقه برگزار گردد.

ایشان در پایان تاکید کرد: بخش های مهمی از این ظرفیت و برنامه ها را می توان با اجرای اطلس الکترونیک جنوب کشور و با معرفی ظرفیت ها، توان و جاذبه های اقتصادی استان های جنوبی به اجرا در آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *